Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Dags att vakna nu!

Publicerad 2010-09-20 19:00:28 i Betraktelser

Med stolthet klistrade jag igen kuvertet. Jag stoppade ned kärlek, solidariet, jämnlikhet och framtidstro.
Men ur ramlade det svart sot. Vad fan hände?


Jag är besviken och jag skäms. Jag skäms för mitt land. Jag skäms över våra folkvalda som misslyckades att framföra sina budskap på grund av feghet. Och mitt i all besvikelse känns det som om vi i Sverige någonstans har fått det vi förtjänar...det är dags att vakna nu!

Kommentarer

Postat av: Fia

Publicerad 2010-09-20 21:30:14

Ja, det har varit tydliga trevare en längre tid, så det borde ha funnits tid att bemöta uppstickarna på ett effektivt sätt. Nu har alla partier trott att de skulle kunna tiga ihjäl obehagliga frågor, och på det viset har de skapat utrymme för SD. Men jag tror absolut inte att det är för sent att agera.

Postat av: Lina

Publicerad 2010-09-21 09:54:54

ja. jag är besviken men inte förvånad. rasismen finns överallt och har gjort det under en lång tid.

Postat av: Hanna

Publicerad 2010-09-21 18:51:20

Det är dags nu. Jag hoppas bara att de lär sig bemöta och hantera istället för att ignorera och försöka tysta. Det funkar liksom inte.

Postat av: Annapanna

Publicerad 2010-09-22 14:08:30

Jag kan inget annat än att hålla med!! Sinnesjukt!! Viken vändning!!

Postat av: Pjoltas

Publicerad 2010-09-24 20:39:40

Håller med dig helt! Och synd att Alliansen inte fick majoritet. Då hade landet blivit lugnare.

Postat av: SaaraSaariioniitaa ٩(●̮̮̃•̃)۶ Җ Noя∂aғяίkaη Җ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Publicerad 2010-09-24 21:15:47

ja håller med dig !

Postat av: Studiobootleg - Alltid ny och skön musik!

Publicerad 2010-09-24 21:42:12

Nice blogg!



Ifall du vill ha den nyaste och skönaste musiken före alla andra, då ska du besöka Studiobootleg.blogg.se där mixar vi all den nya musiken innan den hunnit komma till radio!



STUDIOBOOTLEG.BLOGG.SE

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela