Jazzhoppan

Välkommen till min värld

En riktig Thriller

Publicerad 2009-07-09 11:25:03 i Dans

Det kom ett sms. En fråga ställdes och jag tvekade inte en sekund att svara. Självklart är jag med.

Jag trodde inte att The king of pop skulle påverka mig så mycket som det faktiskt har gjort. Dagen då dödsbudet kom fick jag läsa det på löpsedlarna på väg till jobbet och jag bara stannade upp och sa högt; Nej!
Det finns inte ens ord som kan beskriva vad Mr Jackson har gjort för popkulturen och vad hans genialiska videos och låtar har gjort för eftervärlden. Som dansare har han en väldgt speciell plats i mitt hjärta. Så när smset kom med en förfrågan om att vara med i en svensk hyllning till the King så var det så självklart att jag skulle vara med.

Vid tre tillfällen i Stockholm dök vi upp, ca 200 dansare som gjorde det här, alldeles gratis, för att visa vår respekt och hur mycket han har betytt för oss. De som befann sig på Sergels torg, Centralstationen och Stureplan fick se något alldeles speciellt. Under ett par sekunder skapade vi trafik kaos på Stureplan.

Det var magisk och jag fick gåshud ett flertal tillfällen och jag är så tacksam och glad över att jag fick vara med. 





Det här är passion. (Någonstans långt bak i massan står jag)

All respekt till Bounce för att ni tog iniativet och lyckades dra ihop så många!


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer

Postat av: Beyonce

Publicerad 2009-07-10 20:54:39

Så snyggt!

Postat av: Fia

Publicerad 2009-07-11 20:58:50

Fantastiskt! Magiskt! Jag hade velat se det där.

Postat av: Annapanna

Publicerad 2009-07-12 09:40:27

Underbart!! Jag ryser när jag kollar på det!!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-07-13 22:49:06

Grymt, grymt, grymt! Önskar jag fått se det!!!

Postat av: Hanna

Publicerad 2009-07-13 22:49:30

Det var jag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela