Jazzhoppan

Välkommen till min värld

10 år

Publicerad 2009-12-16 14:16:17 i I min värld

Jag håller på att knepa ihop en årskrönika baserat på alla blogginlägg från i år och insåg att vi är på väg in i ett nytt decennium. 10 år mina vänner.

Under de senaste tio åren har det hänt mycket, både bra saker men också en del dåliga. Jag har haft lyckan att hitta kärleken, två gånger, men jag har också tappat bort den två gånger. Jag är numera helt övertygad om att det har hänt av en anledning. Dessa händelser, möten och avsked krävdes för att jag skulle fatta. Fatta vad allt handlar om. Jag börjar närma mig. Jag kämpar fortfarande och kommer att göra det ett tag till. Så jag lämnar detta året och decenniet bakom mig med en massa insikter.

En av insikterna är att jag gillar mitt liv som det är just nu och jag har mycket att vara tacksam för och känna glädje över.

Livet är bra.


Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2009-12-16 15:45:06

Det hinner hända otroligt mycket på ett decennium inser jag när jag själv ser tillbaka. Det är skönt att man också lär sig en massa på vägen.

Postat av: Doc

Publicerad 2009-12-18 11:19:14

Ja gosh, hela mitt liv är upp och ned eller möjligen äntligen rättvänt om man jämför med hur det såg ut för tio år sedan.

Härligt att du trivs med livet.

Krönika måste man ju börja titta på.

Hmmm...

Julkram!

Postat av: Fia

Publicerad 2009-12-20 10:18:25

Det hinner hända mycket på tio år. Livet hinner svänga mer än en gång. Det gäller att tänka som du gör så att allt som hänt leder till nya insikter. Både det som gör ont och det som känns betydligt bättre ska ju få plats i ryggsäcken, och då är det bra att aldrig packa ner bitterheten. Den är bara en onödig börda.

Hoppas du får en fin jul. Kram, Fia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela