Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Lycka/Sorg

Publicerad 2009-04-22 11:09:02 i I min värld

Kan man känna lycka och sorg på samma gång?


Jag känner sorg över mitt tidigare liv. Sorg över det som varit och det som har hänt.

Sorg över förlorad kärlek.


Jag känner att jag är på rätt väg även om det vissa stunder känns svårt och jag undrar när det onda ska försvinna. Stunderna är kortare och händer inte lika ofta längre och jag försöker fylla mitt liv med saker och personer som får mig att må bra.


Samtidigt så är jag väldigt lycklig och tacksam över mitt liv som det ser ut idag. Lycklig över saker som händer mig. Lycklig över all kärlek och vänskap som finns i mitt liv just nu.

Jag ser framemot den dagen då jag kan säga stryka ett streck över sorgen och se och känna lycka.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer

Postat av: Fia

Publicerad 2009-04-22 20:00:08

Jag får för mig att lycka som är lite, lite svärtad av sorg känns lite mer intensivt.

Postat av: Pjoltas

Publicerad 2009-04-22 22:50:15

Dom säger att alla erfarenheter (misstag, förlorad kärlek etc..) gör att man växer som människa. Om det är så. Då är skulle jag hellre vara en liten kortare människa...men de kan ha rätt. :)

Postat av: Beyonce

Publicerad 2009-04-23 11:58:11

Sorgen kommer långsamt att blekna för att tids nog försvinna helt.

Postat av: Lina

Publicerad 2009-04-24 08:18:53

hoppas du kommer till den dagen snart

Postat av: Isa

Publicerad 2009-04-29 19:01:43

Ett ord: Rebirth!

Postat av: Doc

Publicerad 2009-05-11 13:51:52

Gud vad jag har slösat med min egen tid. Så många år, så många av mina bästa år till ingen nytta. Jag kan inte se bakåt och gräma mig över val jag gjort och saker jag aldrig gjorde. Jag måste glädja mig åt nuet och se framåt. Det ser faktiskt ljust ut.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela