Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Upptäcksfärd söderöver

Publicerad 2008-01-12 20:06:38 i Å så lite jobb

Idag har gjort en liten resa till okänd mark. Till en del av länet som känns väldigt främmande. Jag känner ingen som bor där men uppenbarligen bor det folk där för civilisationen var väl utbredd.

Södertälje. Metropolen i söder.
Orter som Tumba, Tullinge och Rönninge svepte förbi mitt pendeltågsfönster.
Jag kan aldrig hålla reda på vilken som är vilken, det låter likadant för mig.
Det tog visserligen inte längre tid att åka tid än till Hässelby men det kändes som att åka till världens ende.

Och jag ska förmodligen dit igen.
Det är väl på tiden att vidga sina vyer lite.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela