Jazzhoppan

Välkommen till min värld

På eller av. Vanlig eller ovanlig

Publicerad 2008-01-23 23:56:27 i Dans

För några år sedan, i samband att jag påbörjade en friskvårdsutbildning med inriktning på motion, bestämde jag mig för att maximera min egen träning. Det blev styrka 3 ggr i veckan, konditionsträning 3 ggr i veckan och samtidigt la jag om min kost. Jag märkte resultat väldigt fort och motivationen stärktes.
Jag gick en styrketräningsutbildning och blev även bodypumpinstruktör. Min kropp började att förändras och jag fick till och med en förfrågan om att börja tävla i athletic fitness med tanke på min dansbakgrund.
Det hela blev lite för mycket och jag började sakna att ha en vanligt liv och göra vanliga saker som jag hade vant mig vid under några år.
Ett par år tidigare hade dansen tagit lika mycket tid i mitt liv och jag hade börjat att uppskatta att kunna gå ut med mina vanliga vänner och ta ett glas vin en helt vanlig onsdag utan att behöva tänka på att jag hade träning klockan halv nio dagen efter.

Nu har träningsglädjen kommit tillbaka och jag njuter. Denna gången ska jag försöka hålla det på en hälsosam nivå. För jag mår otroligt bra av att hålla min kropp igång, jag måste bara hitta en bra balans.
Men visst är det trevligt när man märker resultat?


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer

Postat av: liv

Publicerad 2008-01-24 14:44:31

Jag vet vad du menar. Kicken man får av att träna är otroligt skön så man vill gärna ha den varje dag :) Jag tränade väldigt mycket förut, men mest skidåkning och liknande och det gick ju att träna nästan varje dag utan att överträna. Nu går jag mest på pass och skulle kunna köra två pass per dag, men jag börjar med ett pass varannan dag och kombinerar med promenader. Det är en konst det där med måttfullhet. ;)

Postat av: AnnaPanna

Publicerad 2008-01-25 10:39:51

Ja, jag håller med, man blir total peppad... men jag måste nog säga att jag tränar mest för att jag ska kunna äta och dricka vad jag vill :-)... Dessvärre har jag nu lagt min träning åt sidan pga många dåliga ursäkter men ska snart sätta igång med min orbitreck så fort jag blir av med förkylningen...och den verkar ju aaaldrig gå över
;-)... Pump säger ru!! Nu måste du kanske ge mig lite tips till en klen i armen Anna!! He he...

Postat av: Jazzhoppan

Publicerad 2008-01-25 11:13:44

Liv: Jag ska försöka att träna med måttfullhet :-)
Anna: Jo så är det ju, man ska träna för att må bra och träna gör att jag kan ta ett glas vin (eller två...)Du kan få massor av tips!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela