Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Feelgood

Publicerad 2008-02-20 00:17:20 i Dans

Det finns bra musikaler och det finns mindre bra musikaler.

Footloose tillhör en av de sämre när det gäller handling och manus men den innehåller några fantastiska låtar som fick mig att försvinna en så där 25 år tillbaka i tiden. På Intiman ikväll spottade ensemblen ur sig den ena hiten efter den andra med en otrolig energi! Rollspelet var ok med väldigt utmejslade tjej- och killroller. Klichéartad, absolut. Tjejerna är gulliga och lite fåniga och killarna försöker vara macho och dansar i bar överkropp.
Just ikväll funkade det på mig.  Jag dansade hela vägen hem.

Här är originalet från 1985.



Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2008-02-20 12:55:57

åh jag älskar gamla 80-talsklassiker;)

Postat av: Hanna

Publicerad 2008-02-20 17:26:04

Det var ett bra musikdecennium, 80-talet. Jag blir glad av det mesta i popväg från den tiden! Bonnie...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela