Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Alternativ kyla

Publicerad 2008-02-14 23:21:10 i Allmänt

Man får akta sig för vad man önskar sig. Har man tur, slår de in...

Jag har på senaste tiden önskat mig en ny kyl och frys. En märklig önskning kan man tycka.
När det gäller kylen så är den alldeles för stor (trodde aldrig att en kylskåp kunde vara för stort) och frysen bränner sönder all mat och häromdagen när jag frostade av den (det var ett mindre isberg där inne) hittade jag ett hål rakt in i plasten. There you go. Jag har sagt ett tag nu att vi borde säga till om en ny frys men grejen är den att frysen tillhör inte lägenheten. Den fick min man köpa när han flyttade in för snart 9 år sedan av den förre hyresgästen. Tantaloan (tack Anna för det uttrycket) som bodde här innan hade ställt in sin frys som hon hade haft på landet i gud vet hur många år. Innan dess fanns det ingen frys alls, hon tyckte inte att hon behövde det dessutom skulle hennes hyra har höjts med hela 50 kr per månad... Så vi lilla frys "finns" inte egentligen.
Vi bor en trea på över 80 kvm och har ingen frys.

Idag när min man kom hem och skulle ställa i alla varor han hade köpt tyckte han att det var märkligt att det kom värme ur kylen... Den hade pajat... Vet ni hur illa det luktar i en varm kyl?? Jo skit illa!!
Nu hoppas jag att vi får både en ny kyl och en ny frys innan helgen.

För nu hänger allt som gick att rädda i en Ica-kasse utanför vårt vardagsrumsfönster.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Postat av: Bruno

Publicerad 2008-02-14 23:43:53

Usch ja, det räcker med de strömavbrott vi fick erfara i samband med de senaste årens stormar för att förstå allt elände sådana haverier medför.
http://hagaborg.blogspot.com/

Postat av: Hanna

Publicerad 2008-02-15 12:32:23

Vilken mardröm! Min kyl och frys å andra sidan är rena rama drömmen!! Åh, vad jag ska frysa in...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela