Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Släkten är bäst

Publicerad 2008-04-28 13:10:26 i Kärlek

Under helgen har jag umgåtts med min lilla kusin, eller lilla förresten, hon är 24 år numera men för mig är hon min lilla kusin. Hon är yngst i kusinskaran och väldigt bortskämd med kärlek från oss andra. Hon utbildar sig till designer och pluggar i Göteborg och besökte storstan för att gå på ett seminarium. Lördagen spenderades bland ALLA second hand-butiker på Söder och efteråt blev det glass i Gamla Stan. Senare på kvällen var vi  hembjudna till en annan av våra kusiner på middag. Vi hade verkligen urtrevligt och som alltid är det en väldigt familjär stämmning.

Alla vi kusiner på pappas sida gillar verkligen att umgås med varandra och vi har insett att vi har mer och mer gemensamt ju äldre vi blir. Vi håller alla på med något som är skapande och alla har på något sätt utvecklat sin konstnärsådra. Vi brukar träffas minst en gång per år på den årliga kräftskivan som äger rum i ett stort hus i Västergötland som ägs av min ene farbror. Jag längtar redan tills nästa gång vi ses.

Det är sådana här stunder som får mig att inse vad som verkligen är viktigt i livet.
La Familia.
Kärlek.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Postat av: Isa

Publicerad 2008-04-28 18:13:36

word sister!

Postat av: Hanna

Publicerad 2008-04-28 22:05:58

La familia rules.

Och GRATTIS!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela