Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Jag heter Sture?

Publicerad 2007-09-11 08:50:35 i Betraktelser

Jag hade bestämt lunchträff med S i går, hon skulle vara inne i stan och gå en kurs. Hon är egentligen mammaledig men deltar ändå i en handledarkurs för lärare. Eftersom hon fortfarande ammar lilla E fick pappan dra barnvagn på Söder i väntan på att kursen skulle vara klar. Vi hade en trevlig lunchstund alla tre och pratade om ditt och datt. De är två väldigt trevliga och mysiga personer och jag träffar dem alldeles för sällan.

I lördags fick en annan god vän barn igen för tredje gången. I bekantskapkretsen har det bara "ploppat" ut killar på sista tiden och jag trodde väl att det skulle bli en tjej för jämnlikhetens skull men inte då, det blev en liten kille.

Det verkar som om att man ska döpa sina barn till tant- och gubbnamn nuförtiden. Vissa är ju väldigt fina och vissa andra... inte. Vi har några namn som finns i vänkretsen; Hugo, Albin, Arvid och nu till sist Einar. Alla dessa namn är väldigt coola.
Jag gillar namn som Olle, Sune, Tyra och Axel men jag har ännu inte träffat eller hört talas om någon som har döpt sitt barn till Klemens, Sture eller Göte.
Dessa namn lyser med sin frånvaro. Undrar varför.

Kommentarer

Postat av: Liv

Publicerad 2007-09-11 14:20:52

Jag är kluven till de äldre namnen! Vissa som sagt är fina medans andra låter hemskt i mina öron, typ Gerda, Enok, Eilert mfl.
Och tänk när våran generations papp-namn kommer! Tor-Björn, Lars-Erik, Stig-Arne, Leif..gah! *ryser*

Postat av: Liv

Publicerad 2007-09-11 14:22:02

Spär på med fler: Britt-Inger, Maj-Britt, Solveig, Maud. Shiiitarns. ;)

Postat av: Jazzhoppan

Publicerad 2007-09-11 15:21:10

Liv: Ha haa! Åh Eilert, den var bra! Fyyy rackarns med Britt-Inger. Kommer aldrig på fråga!

Postat av: Hanna

Publicerad 2007-09-11 16:54:08

Einar! My good, det känns lite att ta i. Själv gillar jag ju Sune. Det är bäst! Skulle jag få sen son, ja, då skulle det bli en Sune. Efter världens bästa farfar ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela