Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Audrey Hepburn och jag

Publicerad 2007-09-03 11:50:12 i Sagt och gjort

Efter en fantastisk helg är jag nu tillbaka på jobbet.
Det verkar inte som om jag bloggar när jag är ledig.
Märkligt. Lovar att bättra mig

Helgen var som sagt fantastisk.
Inga måsten. Skönt.
Vaknade ensam och av mig själv i lördags för första gången på väldigt länge. Annars är det alltid något/någon som stör och jag brukar inte få sova längre än til 8. Nu kunde jag ligga och dra mig ända till 10.

Målet under lördagen var att gå ut på stan och hitta en klänning till bröllopet som jag ska på nästa helg. Jag hade redan klart för mig hur den skulle se ut. Gick in i min favoritbutik, i alla fall när gäller festkläder, och där,
där hängde den! Min kläning!
Axelbandslös, vid kjol, svart och vit och med ett stort svart band i midjan, a' la 50-tal. Passar bra till min nya frisyr som jag stormtrivs i!. Jag klippte av mig allt hår i fredags, från toklångt till page... Jag passade även på att tona det lite mörkare...

Glad och mycket nöjd gick jag vidare och inhandlade även höstens huvudbonad, en keps i fiskbensmönstrat ylle. Skitsnygg!

Jag träffade även min bästis senare på kvällen som jag inte har träffat på flera månader. Hon är gravid och ska ha barn vilken dag som helst. Det ska bli mycket spännade och se vad det blir för en liten krabat!

Söndagen startade med brunch tillsammans med kompisar. Jag åt som vanligt alldeles för mycket. Men det var väldigt gott. För att inte ramla ihop i paltkoma bestämde vi oss för att promenera runt stan. Det blev en tur runt Skeppsholmen och sedan hem i det härliga vädret.

Jag känner mig riktigt utvilad och har på känn att denna vecka kommer att bli en bra vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela