Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Rensa i röran

Publicerad 2007-11-19 10:56:07 i Allmänt

På söndagen vaknade min man och sa; Idag MÅSTE vi städa. Jag var inte sen att hänga på, jag gillar ju resultatet. Mannen sprang ner i källaren och jag hörde honom banka och såga.
När han kom upp efter ett tag frågade jag; "Vad gör du? Skulle du inte städa?
"Jo men då måste jag rensa ut och flytta på saker, jag har snickrat ihop en hylla så nu får allt plats. Så nu kan vi börja rensa här uppe också."
Min man, han är bra han.


Vi slängde en hel del. Gamla kläder som inte har använts på år och dar. Gamla målarburkar, trasiga väskor och krukor.
Vi rensar i röran. Förbereder.
I helgen som kommer blir det nämligen renovering av ett av våra rum. Vi ska slipa, spackla och måla.
Det blir en bruten vit färg. Vitt och fräscht. Sedan blir det nya gardiner och piffning av gästsängen med nya sängkläder och gosiga kuddar.
Det ska bli väldigt skönt att få det klart, det har inte riktigt funnits tid för det tidigare. Men nu, äntligen.
Sedan är det bara hallen kvar men det får bli efter nyår.
En sak i taget annars hinner man inte njuta av att det blev fint.
Jag ogillar att bo i en renoveringszon. Får ont i själen.
I min Feng shui-själ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela