Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Året som gick

Publicerad 2007-12-29 18:15:54 i I min värld

Här är några höjdpunkter från året som har gått.


Januari

Året började väldigt hektiskt med jobb. Jobbade dygnet runt med en fantastisk men oerhört komplicerad produktion.
Och på årets vackraste vinterdag, trots att solen lyste med sin frånvaro, det hade snöat hela natten, var jag och M ute och promenerade. När vi hade kommit en bit ställer han sig framför mig och får något konstigt i blicken, det drar lite märkligt i hans ena mungipa och så frågar han;
Vill du gifta dig med mig?
JA!


Februari
Ringar utväxlades och jag var världens lyckligaste!

Datumet för bröllopet sattes efter mycket om och men. Många i bekantskapkretsen väntade barn och vi ville gärna att så många skulle var med på vår dag.

Jag hade premiär på den krångliga produktionen och tyckte att det var skönt att det var över... Efter det fick jag överta en annan produktion som var betydligt lättare att underhålla.

Mars
Bröllopsbestyren fortsatte och vi hade både bokat kyrka och lokal och tillfrågat våra närmaste om uppdrag som bestman och tärnor. Min klänning började sys av min mamma och jag började jaga skor...

April
Bröllopsinbjudningarna skickades ut och nu kändes det att det var på riktigt!

Min ena produktion gick i graven och nu väntade nästa med audition och nya repetitioner.

Gjorde en vanlig rutinundersökning hos läkare och fick tyvärr återkomma för nya prover. En orolig tid.


Maj

Jag och min fästman var på bröllop. Det var ett jättevackert borgligt bröllop och vi dansade hela natten!

Jag gjorde första provningen på min klänning och kände mig så otroligt vacker!


Juni

Gjorde en mindre operation och var sänkt under några dagar men undrade samtidigt när möhippan skulle komma. Skulle det någon överhuvudtaget? Jag grundlurades av mina vänner och fick nästan två stycken hippor och hade otroligt roligt!

Hittade äntligen mina bröllopsskor!

Var på årets konsert i Globen och skakade rumpan tillsammans med Justin...

Den 30 juni vigdes jag och M i en liten, vit stenkyrka i Roslagen! Vi hade ca 50 gäster och jag grät floder... 
Vi kände oss som prins och prinssessa och blev helt tagna över alla vackra ord som sades under hela dagen. Tänk vilken fin familj och fina vänner vi har! Tack!


Juli

Bröllopsresa till Italien... Ord är överflödiga.


Augusti
Min blogg startade och jag gick in i en ny värld! En fantastisk värld! I love cyberspace.

Fick tillbaka mitt andra provsvar som togs under operationen och allt var ok. Andades ut...

Började jobba igen med en ny produktion och såg framemot en kreativ och produktiv höst.


September

Premiär på produktionen och alla bebisar som hade legat i sina mammors magar under bröllopet hade nu börjat titta ut. Totalt 6 stycken!!!

Oktober
Mannen och jag åkte på en välbehövlig weekendresa till skärgården. Åt och drack gott och mådde hur bra som helst.

Vi var på vinprovning, den första träffen av fyra. Krångligt det där med vin. Druvor, färg, lukt, smak, distrikt och leverantörer hit å dit.

Jag var på konsert på Cirkus och fick ny kraft inför vintern.


November
Reste till Marocko med familjen. En resa som inte hade kunnat komma mera olägligt men ändå väldigt lägligt. Jobbade lite för mycket och behövde paus.

Var i Göteborg och lämnade över en produktion till en annan teater, mycket jobb men väldigt kul.


December

Blev delvis arbetslös och tog mig en allvarlig funderare över min arbetssituation och mitt liv. Våndades ett tag men sedan infann sig julstämningen och livet kändes genast lite lättare.



År 2007 BLEV ett bra år.

Ser framemot nästa år och se vad det har att bjuda på.

Hur blev ditt år?


Gott nytt år på er alla!


 

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2007-12-30 19:00:32

Vilket fantastiskt år du har haft!

Mitt blev faktiskt också ganska bra, många milstolpar passerades även om det är lätt att glömma bort det i vardagen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela