Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Tillbaka till verkligheten

Publicerad 2007-08-27 14:59:56 i Allmänt

Jag ser ljuset i tunneln. Ett tag var det tungt. Typ i två timmar...
Arbetsbördan blev för stor och jag fick väldigt svårt att sortera och prioritera. Jag var tvungen att ta mig ut och gå en sväng. Rensa hjärnan lite.

Oerhört läskigt när det blir kortslutning sådär. Jag är ganska stresstålig i många situationer men i det här fallet blev det för mycket.
Jag tror att jag har svårt att sortera saker när det handlar om grejer som jag inte har förstått fullt ut. Speciellt om det handlar om tekniska saker. Jag måste få testa själv eller ha någon som förklarar för mig på en väldigt låg nivå.
Ja, jag vet. Jag är lite trög ibland.

Kanske är det för att jag har ett välutvecklat fysiskt minne, muskelminnet, det får liksom inte plats med mera saker på mitt minneskort. Det måste i allafall få processas väldigt långsamt.

När jag kommer hem idag är det dags att ta hand nästa arbetsbörda som ska vara klart tills på onsdag. Fast det är en mycket mera angenäm uppgift. Då ska jag göra något som är bra på.
Äntligen.


 

Kommentarer

Postat av: Danijela

Publicerad 2007-08-27 16:20:21

Hej!
Jag känner igen det där.För mig funkar det BARA om jag får stänga ögonen ett tag o inte ta emot flera intryck.
Då brukar jag återhämta mig snabbt, räckar o vila, slappna av 10 minuter i ett lugnt o tyst rum.
//Danijela

Postat av: Jazzhoppan

Publicerad 2007-08-27 16:31:26

Danijela: Ska prova det nästa gång. Tack för tipset!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela