Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Onsdagslycka

Publicerad 2007-08-15 10:00:39 i I min värld

Dagen började stökigt.
Kom fram till att jag inte hade något att ta på mig idag. I allafall inga tröjor. Allt låg i tvättkorgen. Inga rena kläder och då menar jag INGA rena kläder. Lyckades till sist hitta en top som var någorlunda ren men insåg på väg till jobbet att den inte alls var särskilt ren.  En stor fläck mitt på bröstet. Fick vända om och gå hem och byta. Väl hemma hittade jag den enda tröjan som var ren. Ett hål på en axeln. Åhhhh! Shit!
Fick rafsa runt i garderoben igen och till slut hittade jag något. En gammal godbit från förra sommaren som jag hade glömt bort att jag hade.  En helt vanlig vit topp modell v-ringad. Alltså den är inget speciellt men den är skön, sval och fortfarande snygg. Jag blev så glad! Den kan nog bli en ny favvotröja! 

Jag kom naturligtvis alldeles för sent till jobbet, kände lite stress över det. Har alldeles för mycket att göra för att kunna spilla tid på min taskiga planering av tvätttid. Vilket är konstigt med tanke på att vi har tvättmaskin hemma. HUr svårt kan det vara? Egentligen?!

Men när jag öppnade datorn hade jag fått mail av en kompis som frågade om jag ville följa med på en dansföreställning ikväll. Klart jag vill! Fylla på kulturförrådet och få lite inspiration och energi.
Dagen kändes på en gång mycket lättare.

Även om dagen började i misär verkar det som om att den i allafall avslutas i total lycka!

Det här blev ett väldigt ytligt inlägg... ska aldrig upprepas igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela