Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Återvunnen

Publicerad 2010-03-18 11:41:04 i I min värld

Jag satt och tänkte jag skulle skapa en kategori med namnet "Återvinning". Den skulle bjuda på gamla inlägg från olika tidpunkter under bloggens livstid. 
 
När jag började läsa igenom mina inlägg insåg jag en del olika saker. För precis två år sedan var jag "lyckligt gift" och ovetandes om vad som skulle ske inom den närmaste framtiden. Jag skrev om saker som idag känns helt främmande.
För exakt ett år sedan var livet lite av ett mindre kaos. Skilsmässan hade gjort mig vinglig, jag hade tappat bäring. Jag visste varken ut eller in. Hade ingen aning om vart jag skulle eller hur det skulle bli.

Just nu letar jag efter ngt som är värt att publicera en andra gång. Om jag blickar tillbaka exakt ett år eller två i mitt liv, är det som att läsa om någon annan person.  Jag vet ju att det är jag som har skrivit det men det känns konstigt. Nästan som att läsa en saga. Är det det som distans eller att ha kommit över det?

Mitt liv ser helt annorlunda ut idag. Det är som om mitt liv är mera på riktigt. Allt jag gör är på riktigt, allt jag känner är på riktigt. Jag känner mig mera som jag. Jag har kanske återtagit det som är mitt riktiga jag. Det är nog jag som är återvinningen.

Jag är återvunnen.

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2010-03-18 13:36:58

Även om jag förstås inte önskar någon att gå igenom en skilsmässa eller liknande så tycker jag det låter otroligt skönt att få vara i de där totala ytterlägena. Få känna att man verkligen lever, uppleva misär men även komma tillbaka och nå toppen. Av någon märklig anledning avundas jag människor det.

Postat av: mytruth

Publicerad 2010-03-18 14:54:44

Fan va nice.... du är recyclad...cirkeln är sluten...

Vet inte om allt i livet händer eftersom det är meningen eller bara ren slump.... men jag är glad att Du är Du =) .. Kärlek!

Postat av: elle

Publicerad 2010-03-18 15:06:31

Vackra, starka ord det där. Gillar uttrycket "återvunnen" starkt! Ibland händer saker som man inte har en aning om ska ske. Men som sagt, det som inte dödar, härdar. Och se, du mår bra och är återvunnen.

Postat av: Beyonce

Publicerad 2010-03-18 19:47:13

Det har hänt mycket i både ditt och mitt liv. Jag känner mig oxå återvunnen och mer på riktigt nu.

Postat av: Fru R

Publicerad 2010-03-18 20:51:46

Hurra!

Postat av: Lina

Publicerad 2010-03-19 07:37:02

åhh..vad härligt att höra;) och du...jag känner i princip samma sak. KRAM

Postat av: Fia

Publicerad 2010-03-20 10:12:25

Härligt! Jag känner fullständigt igen mig! Vad skönt att du är återvunnen igen!

Postat av: Doc

Publicerad 2010-03-27 11:23:07

Det är nog som de säger, det tar ungefär två år innan livet efter en skilsmässa blir normalt igen. Det är verkligen som du säger, man blir pånyttfödd, en ny start. Ibland när jag ser par som inte verkar lyckliga kan jag tänka "unna er en skilsmässa". Det är bland det bästa som hänt mig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela