Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Listan 2012

Publicerad 2013-01-07 14:32:00 i I min värld

2012 var året då bloggen hamnade långt ner på listan i mitt liv men jag tänkte ändå klämma fram en liten lista. En sammanställning av blogghändelser hoppar jag över i år.
 
Årets:
 
Låt: En gammal goding-  Lucky Star med Superfunk
Konsert: Madonna på Ullevi 4 juli med min bästa vän
Tema: Fattig som en kyrkråtta
Socker: Lilla Esther
TV-serie: Downton Abbey och HBO's Homeland
TV-program: Historieätarna på Svt. Helt underbart program
Kvinna: Jag själv, för att jag återigen klarat mig igenom saker som jag inte trodde att jag kunde...
Avsked: En nära vän men som fortfarande finns kvar i hjärtat. För alltid.
Känsla: Förväntan
Insikt 1: Att det är genom andra man lär känna sig själv...
Insikt 2: Att livet trots allt går vidare...
Man: Min man, för att han står ut med mig...
Förkortning: VFU
Bok: All studentlitteratur men jag hann med några böcker på semestern och under hösten klämde jag in Torka aldrig tårar utan handskar av Jonas Gardell
Tjatigaste: Jag själv. Faktiskt. Trött på att älta.
Blogg: Min egen för att den detta år nådde ett bottenrekord på minst uppdaterad...
Löfte: Att jag ska bli bättre på att blogga och sluta att älta.
Fest: Bröllopsfesten (alltså inte min egen)
Smartaste: Det måste vara jag själv, som har klarat ALLA tentor!
Plagg: Mysbyxan
Skummaste: Avskrivning av gamla lån hos CSN.
Bästa: Att jag tränar regelbundet
Dans: Stod mina elever för. Tappra, modiga och duktiga är dom. Varje torsdag!
Resa: Palma, Mallorca
Bar: Ett litet vitt skjul på stranden i Palma som serverade de godaste Mojitos ever!
Sämsta: Kompromisser
Ord: Didaktik
Roligaste: Att hitta gamla Super8-filmer på sig själv som liten.

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2013-01-15 21:24:19

Låter som att du haft en fint år.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela