Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Svingar yxan

Publicerad 2010-02-25 12:35:06 i I min värld

Mitt stackars hem har blivit försummat på sista tiden. Det ekar tomt i kylskåpet och dammråttorna springer efter mig i hallen. Jag har inte varit hemma så mycket på sista tiden, därav denna fullkomliga misär i Jazzhoppans hem i Storskogen. Det känns som om jag får slå mig fram med yxan för att komma fram. Det är jobbigt att hugga ved i skogen, jag har fått pausa flera gånger.

Men snart har det blivit en rejäl vedhög. Jag rensar. Typ. Jag rensar på vinden och i lägenheten. Tänk vad mycket skit man samlar på sig på drygt ett och ett halvt år. Och det gör ont i min Feng Shui-själ. Mår inte bra av det. Bort bort bort. Papper, papper, papper och åter papper. Hur mycket papper kan man ha egentligen? Det tar liksom aldrig slut. Jag packar ihop kläder som jag ska ge bort eller sälja. Sorterar skor och märker upp mina skokartonger.

Jag har ett projekt kvar. En kartong på vinden. Märkt med texten "Bröllop". Den ligger där och sprider dålig Kharma. Den har fått ligga där väldigt länge nu och gro. Och nu ska det bort. Vet dock inte riktigt var jag ska göra av alla grejer bara. Fotoalbum, presenter, minnen, skor och brudklänning...
Ska jag kasta, bränna eller vad gör man? Ska jag bara rensa, sortera och packa om och ställa den ännu lite längre in i förrådet för att sen kasta den vid ett senare tillfälle?

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2010-02-25 17:58:43

Fy vad tufft! Ja, vad gör man med den. Kanske avvakta lite och se hur det känns. Hoppas att den dåliga karman inte når en under tiden. Kram

Postat av: Mytruth

Publicerad 2010-02-25 23:43:41

Sälja klänningen och presenter = få in pengar i fickan!! =)

Postat av: Fia

Publicerad 2010-02-26 08:57:44

Det kan vara en bra idé att sälja klänningen i alla fall. De presenter som du ändå vet att du inte kommer att vilja använda är väl också bra att sälja. Om de påminner om tråkiga saker och stjäl energi är det väl inte bra att ha dem kvar. Pengarna du får in kan säket användas till något trevligt.

Postat av: Lina

Publicerad 2010-02-26 11:05:14

sälj allt och köp nåt fint för pengarna! Kram

Postat av: Jazzhoppan

Publicerad 2010-02-26 11:25:58

Hanna: Dålig karma biter inte på mig just nu.

MyTruth, Fia & Lina: Ja detär ju en idé, jag är ju fattig som en kyrkråtta.

Postat av: Beyonce

Publicerad 2010-02-27 11:25:55

Jag håller med, sälj!

Postat av: Pjoltas

Publicerad 2010-02-28 18:19:16

Jag håller med de flesta här. Sälj! Och starta en ny kula... Eller vaffan det nu heter!

=)

Postat av: Doc

Publicerad 2010-03-03 14:44:21

Tja... är du inte riktigt redo kan du alltid skjuta in den lite längre tills du är det.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela