Jazzhoppan

Välkommen till min värld

4:e advent

Publicerad 2010-12-19 17:34:56 i I min värld

Fjärde advent spenderas med att lyssna på Sarah Dawn Finer och lägga in sillen, förbereda Janssons, baka mjuk pepparkaka och vörtbröd. Förra årets julpyssel när det gäller mat verkar hålla i sig och även den vita julen.

Melankolin har varit mitt sällskap idag mellan jäsningen och potatisskalandet. Lite sorgsen och lite eftertänksam. Tårarna har hängt i ögonvrån och jag har snörvlat i takt med julmusiken. Eller var det för all lök jag hackade till frestelsen?

Även om jag har en släng av söndagsblues, är livet bra. Jag njuter av varje sekund.


Så jag fortsätter att fluffa omkring i mina långkalsonger och dricka glögg.

Kommentarer

Postat av: Beyonce

Publicerad 2010-12-21 22:04:58

Sarahs julskiva är riktigt bra.

Postat av: Fia

Publicerad 2010-12-28 14:24:53

Lite julblues kan vara på sin plats mitt i allt det tomteröda. Det är en så svår helg, otroligt svår.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela