Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Kan själv del 2

Publicerad 2010-04-10 16:01:45 i I min värld

Under sensommaren förra året kom jag över en bok "Från singel till självbo- konsten att trivas i sitt eget sällskap" av Kicki Biärsjö. Hon säger själv att hon skrev boken för alla singlar, "då oftast att singel antyder att man är i väntan på, halv och ofärdig. När normen med klämtande bröllopsklockor, 1,8 barn och parmiddagar var för stark". Precis som många andra sk. självhjälps böcker skummade jag genom den. En del tänkvärda saker men framför allt för min del, hög igenkänningsfaktor.

Orsaken till att vara ensamstående med lägenhet och dammråttor, är olika. Oavsett anledning hoppas jag att det känns bra eller för den som ogillar sin situation ändå kan känna hopp.
Att vara själv har aldrig varit något problem för mig men jag gillar tvåsamhet. Jag gillar att dela min vardag med någon.

En del tycker nog att det är lättare att dra sig undan då man känner en risk av att bli sårad. Den risken får jag ta, jag skulle ångra mig om jag inte tog chansen. Väljer jag bort det får jag också stå ut med att aldrig få veta hur det kunde ha varit.
Trots eller kanske tack vare allt som har hänt i mitt liv väljer jag kärleken. Jag väljer min kärlek ♥

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2010-04-10 18:15:15

Underbart. Själv är jag sedan länge självbo. Ja, så är det.

Postat av: Beyonce

Publicerad 2010-04-10 20:26:45

Jag valde Kärleken. Det kan vara läskigt, men ibland måste man chansa.

Postat av: Fröet

Publicerad 2010-04-11 07:20:15

Vad härligt;) jag valde oxå kärlek. Trots att den kom synnerligen olägligt ångrar jag inte en sekund. Kram

Postat av: elle

Publicerad 2010-04-11 22:04:20

Visdom. Mycket kloka ord. Och visst ska man välja kärleken även om det känns jobbigt ibland. Kram på dej!

Postat av: Pjoltas

Publicerad 2010-04-13 22:21:01

Ja. Man ska visst våga chansa lite här i livet också. Jag förblir nog trygghetsknarkare ett tag till.



=/

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela