Jazzhoppan

Välkommen till min värld

En enda

Publicerad 2009-12-05 14:42:08 i I min värld

Jag är ensambarn. Alltså jag är uppvuxen utan syskon. Men det betyder inte att jag var eller för den delen kände mig ensam som barn. Aldrig någonsin. Och inte heller som vuxen. Jag har nog varit bra att skapa en egen värld. På gott och ont. Mest ont tror jag.
När andra barn fick fightas om vem skulle få den sista glassen så fick jag den sista glassen. Inte för att jag egentligen ville ha den eller behövde den. Nu skulle man kunna tro att jag var ett bortskämt barn. Så var det inte. På grund åt olika orsaker så var det en del saker jag fick fightas för men oftast la jag ner innan det för blev en fight. Jag hade behövt någon att bråka med. En sak som blir märkbart i vuxen ålder. En annan sak är att jag alltid är och kommer att vara är mina föräldrars enda barn. När föräldrarna blir gamla så kommer ansvaret att endast ligga på mig. Det är redan ett tungt ansvar.
Jag vill inte låta otacksam, jag älskar mina föräldrar och utan dem så skulle jag inte ha klarat mig många gånger. Men om jag själv någongång får barn vill jag minst ha två. Jag vill inte att mina barn ska behöva känna dåligt samvete för sina gamla föräldrar.

Kommentarer

Postat av: Beyonce

Publicerad 2009-12-05 17:25:32

Jag är mellanbarn, men beter mig som en typisk storasyster.

Postat av: Cosmic Moose

Publicerad 2009-12-07 17:10:45

Hm, där fick jag någonting att tänka på. Jag har länge var velat ha ett barn...

Postat av: Hanna

Publicerad 2009-12-07 22:30:47

Det finns många fördelar med syskon, så är det. Även om jag också skulle behöva någon att fightas med nu.

Postat av: Pjoltas

Publicerad 2009-12-08 22:44:56

Oj, så har jag aldrig tänkt. Hmm..

Postat av: Annapannis

Publicerad 2009-12-09 12:42:23

Syskon är bra på många sätt och vis även om man fajtas ibland! Jag förstår även vad du menar med att ensam ha ansvaret sen när dom bli okapabla till att klara sig själva.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela