Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Söndagsmusik

Publicerad 2008-03-02 14:46:47 i Musik

Söndag.
En av veckans skönaste dagar. Annars är onsdagar rätt trevliga. Har ingen aning varför men de brukar alltid vara bra dagar.
I allafall, söndagar brukar vara antingen väldigt stilla i tysthet eller fyllda med mycket musik. Idag blir det musik, jag har ett gäng skivor som ska lyssnas igenom inför veckans uppdrag. Jag har några skivor som är bara för mig också.

Fick en utmaning av en vän via mail att komponera soundtracket of my life-so far. Svårt. Men en väldigt rolig utmaning.
Musik är för mig som med dofter och lukter. Jag har musikminne. Jag transporteras direkt tillbaka till en tid, till en viss plats med några speciella människor. Det finns många låtar med mycket minne.
Jag får nog återkomma till listan, den kräver eftertanke.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer

Postat av: liv

Publicerad 2008-03-03 16:35:37

soundtrack av ens liv lät som en spännande idé! jag har också musikminne. det är häftigt men kan väcka väldigt starka känslor helt plötsligt. inte för att det är något fel i det, tvärtom ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela