Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Curriculum vitae

Publicerad 2008-02-29 13:18:03 i Å så lite jobb

Curriculum vitae.
Levnadsteckning, livslopp, levandsbana.

De gånger som jag har skrivit mitt cv eller har uppdaterat det, har det alltid slagit mig att; blev den inte mer än så här? Har jag inte gjort något annat än det här?
Tragiskt.

Man kan ju se det på olika sätt. Antingen påvisar det att jag är ganska ung, har inte jobbat eller studerat så mycket eller så är jag väldigt dålig på att skriva om mig själv.

Jag har svårt att beskriva mig själv och ge detaljerade uppgifter vad jag har jobbat med och vad jag är bra på och framförallt, varför ska just jag har det här jobbet?
Det är tur att jag få lite hjälp annars hade jag inte klarat att skriva en bra cv som låter bra, ser bra ut och dessutom som är trovärdigt. Man vill ju inte att fasaden ska rasa efter två månaders anställning.

Det är verkligen ett heltidsjobb att söka jobb. Puh. Tur att det är fredag.
Nu tar jag lunch.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2008-02-29 15:43:47

Det finns ingen fasad att rasera. Tvärtom tror jag du måste vara bättre på att skiva upp dig - så att säga. Istället för sv kanske ett matchningsdokument kan vara ett alternativ.

Postat av: annette

Publicerad 2008-02-29 17:13:01

håller med föregående talare, finns ingen fasad att rasera, du borde få till ett riktigt bra CV, du är ju grym!!! Jag skulle anställa dig ;)..kram

Postat av: Jazzhoppan

Publicerad 2008-03-01 13:01:45

Hanna: Nä kanske inte. Ska pröva det.
Annette: Tack söta du!

Postat av: Daniel

Publicerad 2008-03-20 12:31:02

Hej Jazzhoppan,
Ett tips vid uppstrukturerandet av ditt CV och för att få en mer målande och korrekt beskrivning av dig är att ta med dina organisatoriska kunskaper, ledaregenskaper, spetskompetens. Så att du verkligen belyser vad du kan tillföra och vilket bakgrund du har. Ta också med en liten sammanfattning av dig och din kompetens i början av CV:t.

Postat av: Jazzhoppan

Publicerad 2008-03-20 13:53:21

Daniel: Det var precis så jag gjorde, å så fick jag ju jobb sen också :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela