Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Ta mig till havet

Publicerad 2008-08-24 23:20:34 i Kärlek

Om man som jag är uppväxt i en skärgårdstad har man aldrig långt till havet. Vid vattnet finner jag ro och harmoni.
Det  är något med ljudet. Kluckande och skvalpande ljud gör mig väldigt tillfreds.
Jag tycker att det är lyxigt att få bo i Stockholm och ha vatten runt knuten, det är helt fantastiskt. På ett par minuter är jag nere vid Mälaren eller vid Saltsjön och jag kan vara där i timmar och insupa lukten och ljuden. Jag bara ler och jag känner hur kärleken kommer tillbaka. Att dessutom få åka båt är som att nå klimax.
Jag trivs som fisken i vattnet när jag får vara ute på havet (eller sjön), dricka kaffe och känna lugn och kärlek.

Allra bäst är när dessa kombineras.
Som idag.

Kärlek.
Stor kärlek.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer

Postat av: Beyonce

Publicerad 2008-08-24 23:23:56

Åh, havet och kärlek, jag blir lite avundsjuk.

Postat av: Krumelur

Publicerad 2008-08-25 10:08:39

Ja det är härligt! Vi tog båten ut till Vaxholm i lördags. Trots att jag gjort det massor med gånger förut så tröttnar jag aldrig. Det var dessutom en av de mindre ångbåtarna med teakdäck. Supermysigt!

Postat av: Hanna

Publicerad 2008-08-25 17:09:24

Das boot. Härlich! Und Wasser!

Postat av: Isa

Publicerad 2008-08-25 22:58:24

Åh jag håller verkligen med. Strandpromenaden i visby saknar jag ibland så att jag går sönder, även om västervik också har fin kust. kram hoppas allt är bra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela