Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Mamma mia

Publicerad 2008-08-31 11:13:20 i Sagt och gjort

Jag och mamma mia var och såg just Mamma mia igår. En födelsedagspresent till mamma, hon gillar inte riktigt att bli firad längre och tycker väl att presenter det ska hon inte ha några. Så jag  föreslog bio istället vilket uppskattades väldigt mycket. Mina mamma blir som ett barn när hon få gå på bio eller teater. Hon gör det inte så ofta längre så varje gång blir något extra.

Ja, Mamma mia var bra. Väldigt bra. Bättre än musikalen som jag tyckte var sådär. Filmen var rolig, lättsam, sorglig, vacker och lagom sliskig. Man blir underhållen helt enkelt. En liten eloge till manusförfattarna till musikalen, att få till en story (som faktiskt funkar) av redan färdig skriven musik är väldigt bra jobbat.
Meryl Streep, my god vilken kvinna, hon är 60 bast men skuttar omkring som om hon vore 40. Vilket känns bra, man behöver alltså inte vara tråkig bara för att man blir äldre.

Abbamusik tar mig tillbaka till barndomen på två röda och igår påminde mamma mig om vilken låt som hon sjöng på när hon väntade mig, vaggade mig, ammade mig, dansade med mig... ja min barndom kan också bli en film verkar det som.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer

Postat av: Beyonce

Publicerad 2008-08-31 14:11:31

Jag har planer på att se den ikväll, det verkar som en bra plan efter att ha läst här.

Postat av: Fia

Publicerad 2008-08-31 17:39:02

Jag tycker att Mamma Mia var en riktig höjdare. Det var så skönt att få se de stora, seriösa skådisarna i så roliga roller. Jag har inte sett musikalen, men är sugen på att se den också.

Postat av: Hanna

Publicerad 2008-09-01 11:24:56

Bio kan faktiskt pigga upp. Jag kommer allt för sällan iväg.

Postat av: Cosmic Moose

Publicerad 2008-09-02 16:58:04

Den filmen är så mysig! Och Streep är en förebild. Så stark, så bra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela