Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Feng shui

Publicerad 2007-09-15 17:28:20 i Sköna dagar

Ännu en skön helg hemma.

Jag gillar att fluffa omkring hemma i mina mysbyxor även om idag har det varit lite av storstädning hemma. Just nu känner jag mig väldigt tillfreds, det är välstädat och luktar gott i hemmet. Jag har flyttat på grejer så att de hamnar på sin rätta plats. Antingen till grovsoprummet eller hemma i lägenheten. Jag hittade mycket saker som just fick bäras iväg till grovsoprummet.  Sanningen är ju den att ingen orkar inte ta hand om hemmet under vardagarna så när helgen kommer är det operation städning som gäller. I allafall denna helgen, ordning och reda i hemmet har tyvärr inte legat överst på min to do-list på sista tiden.

Jag känner mig alltid lite lättare i själen när jag får slänga saker. Vi har en del projekt kvar i lägenheten att göra, måla om i hallen och på kontoret. Båda två är ganska stora projekt att sätta igång och vi vill inte göra det samtidigt.  Vi ska bara hitta en ledig helg att göra det på.

Nu ska jag gå och göra mig en kopp te sedan blir det en sväng hem till kompisar på middag.

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2007-09-16 11:25:08

Det är riktigt skönt att göra sig av med saker. Det känns verkligen som att man får ny energi av det. På så vis tror jag på feng shuin.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela