Jazzhoppan

Välkommen till min värld

På andra sidan

Publicerad 2008-09-03 08:48:05 i Betraktelser

De flesta människor (hoppas jag) har mål här i livet, vad vi vill bli när vi blir stora, hur livet ska se ut och vad vi skulle vilja fylla det med.

Om målen är väldigt tydliga och vi vet vad vill, hur kommer det sig att vi inte tar oss dit? Vad är det som stoppar oss?
Hinder. Ibland stora som höghus.

Det blir lite mera komplicerat om man inte vad vad det där hindret består av.
Och om man nu vet vad hindret består av, hur tar man sig över till den andra sidan?


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer

Postat av: liv

Publicerad 2008-09-03 12:35:18

jag tror de flesta av oss vill ha det väldigt bra egentligen men innerst inne kan det finnas en rädsla för att faktiskt må så bra som möjligt. jag vet att jag iallafall måste hela tiden övertyga mig själv om att jag förtjänar det bästa i livet och att det är helt ok att njuta och vara sig själv fullt ut

Postat av: liv

Publicerad 2008-09-03 12:39:51

jag måste också tipsa om Sanaya Roman´s alla böcker, särskilt Personlig kraft genom medvetenhet. Otroligt häftiga böcker som går direkt in i hjärtat. Fastna inte vid deras något "new-agiga" utseende. ;)

Postat av: Hanna

Publicerad 2008-09-03 13:24:06

Jag tor rädsla. Sen tror jag också att när man misslyckas med sitt mål - rädsla för att gå tillbaka fundera och kanske tänka nytt. Alla mål kan man kanske inte nå. Har man sökt in till scenskolan och misslyckats sju gånger kanske man ska tänka nytt. Antingen ny skola eller nöja sig med att hålla på med teater som hobby. Ja, så rädsla och ändringsbenängenhet tror jag.

Postat av: Beyonce

Publicerad 2008-09-03 16:27:57

Går det att hitta andra vägar runt hindret, eller är målen för avlägsna? Som Hanna säger tror jag att man ibland måste tänka om, mot nya mål.

Postat av: Isa

Publicerad 2008-09-03 22:30:31

You´re preaching to the choir (and he choir be me)



Här satte du huvudet på spiken med hela min s.k karriär. Idag har jag tänkt på dig flera gånger, hoppas du mår bra. kram b

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela