Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Ibland ser man inte skogen för alla träd...

Publicerad 2010-08-29 19:30:19 i Kärlek

Efter ett par år i en värld med brustet hjärta befinner jag mig nu på en plats där allt har färgen rosa. Mitt hjärta har läkt, lite ärrat och lite buckligt men det är helt. Jag har hittat hem.
Jag mår bra. Jag är lycklig. Jag är harmonisk. Det är så skönt att kunna skriva just de där orden. Så skönt att jag nästan börjar gråta. Eller ja,  jag gråter, gråter av lättnad och av lycka.

Därför bryr jag mig inte om när folk i min närhet uttrycker sin avundsjuka över mitt liv. Jag hör dem men ändå inte. För jag är på en plats där de inte når mig.

Och jag tar med mig min kärlek. Du som fanns så nära men ändå inte. Du som ser oss och mig. Som älskar mig för att jag är jag och inte bilden av mig eller oss. Vi som har gjort så många föreställningar, fast på olika scener, föreställningar som aldrig blev klara. Aldrig riktigt spelbara. Inga succéer. Föreställningar som idag känns som en enda lång ljusrepetition som aldrig tog slut. Nu står vi på samma scen och det har aldrig känns mera självklart.

Det är nu den riktiga föreställningen börjar.


En dag utan dig och det känns som jag dör
Hjärtan i samklang
Vi har ett samband
Allt du kan tänka dig precis som ett blandband
Medan vi faller
Öppnar upp famnen
Är du rädd
Jag håller dig i handen
För du
Du gör min dag
Du finns i varje steg
Varje andetag

-Petter Alexis


Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2010-08-29 20:58:13

Där fick jag en liten tår i ögat. Så glad för din skull! Kram

Postat av: Cosmic Moose

Publicerad 2010-08-30 09:32:20

Väldigt fint skrivet. Förvånansvärt tydligt om det som ibland är svåt att orda. Vad härligt att du äntligen står någonstans där andra inte kan nå dig. Där du, i dig själv har harmoni.



Jag är på en lång väg dit du är nu och hoppas att få skriva något liknande jag också.



KRAM

Postat av: B

Publicerad 2010-08-30 20:04:33

Det där, käraste M, var det finaste jag läst på väldigt länge.

Postat av: Fröet

Publicerad 2010-08-30 20:09:07

Underbart! Är så glad du hittat rätt. Kram

Postat av: Beyonce

Publicerad 2010-08-31 23:42:19

Härligt!

Postat av: mytruth

Publicerad 2010-09-02 12:13:49

En aning äldre, en aning klokare... Du har visdom du =)

Petter, han är klok han oxå!

Glad för ert skull...och kom ihåg, jag var först på plats och såg det från frontrow! =)

Wooohoooo



Kramar i massor

Postat av: Doc

Publicerad 2010-09-02 15:13:16

Så vackert! Grattis!

Postat av: Annapanna

Publicerad 2010-09-07 09:34:42

SÅ HIMLA UNDERBART JAZZZZ, SÅÅÅ GLAD FÖR DIN SKULL!!! Puss på dig sötnöt!! <3

Postat av: Fia

Publicerad 2010-09-13 22:46:21

Så fint! Det här kändes skönt att läsa.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela