Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Kan själv

Publicerad 2010-04-08 19:58:07 i I min värld

De senaste dagarna har jag funderat över en del saker. Inget allvarligt utan mera dragit slutsatser. En av fördelarna med att vara återvunnen är att jag har delvis slutat älta saker. När problemet har uppstått ta tag i det på en gång. Analyserar, konstaterar och reflekterar. Är det något jag kan göra något åt? Svaret är oftast givet, om man lyssnar vill säga. Jag jobbar på det. Varje dag.

Jag har hittat ett lugn, en harmoni som delvis beror på att jag har fått distans till saker, livet och mig själv. Folk i min närhet har delat med sig av sina livshistorier och jag har genom dessa insett en del saker om mig själv.
Om förra året innehöll tråkiga insikter om mig själv, försöker jag nu i år ta mig an de positiva. Jag är en bra tjej. På riktigt. Så enkelt är det.

En annan fördel med att vara på rikitgt är att det har skapats nya regler. Kanske typ samma lika men ändå på något vis bättre. Återvunna regler. Mina regler. Slutspelat med andras regler.
Folk är så duktiga på att tycka; "men borde du inte göra så här?" Ja du, det kanske jag borde men nu gör jag så här för att jag mår bra av det. Ok?
Mina regler kanske innebär att saker tar längre/kortare tid, det kanske blir roligare/tråkigare när jag gör det.

Men vet du, det är jag som gör det. Alldeles själv.

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2010-04-08 20:36:05

återvinning är bra för det skapar ofta nya bra saker. Härligt att höra...

Postat av: Beyonce

Publicerad 2010-04-08 20:38:48

Kan själv är bra.

Postat av: Hanna

Publicerad 2010-04-09 14:46:08

Inte ok frågetecken. Ok utropstecken. Ok!

Postat av: Jazzhoppan

Publicerad 2010-04-09 14:59:18

Lina: Gör om och gör rätt liksom.

Beyonce: Alltid.

Hanna: Ok!!! :-)

Postat av: Annapanna

Publicerad 2010-04-09 15:06:01

Skönt att du hittat det!! Ibland krävs det svackor och tråkigheter för att kunna återuppbygga sig själv. Konstig och jobbig för stunden men ack sån berfrielse efteråt!! KRAM PÅ DIG SÖTA FIN VÄN!!

Postat av: Fia

Publicerad 2010-04-09 18:14:25

Härligt, härligt inlägg! Go for it!

Postat av: Pjoltas

Publicerad 2010-04-09 18:22:46

Bra inlägg där! Jag känner igen mig i det där.

Ha en najs torsdag..eller fredag.. Ja ha det bra!

=)

Postat av: elle

Publicerad 2010-04-09 21:03:58

Mitt nya motto är: "Jag kan, jag vill, jag ska!" Och bra skrivet där, precis så är det. Göra helt själv. Bra!

Postat av: Cosmic Moose

Publicerad 2010-06-04 21:59:45

Det känns som att jag är lite där nu. i början på en process att bli återfunnen. Jag är i en situation där jag måste kunna själv. Där jag bara har mig själv. Det känns skönt och läskigt på samma gång.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela