Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Jag, livet och bloggen

Publicerad 2009-05-22 11:42:53 i I min värld

Jag tittade igenom min blogg häromdagen och insåg att inläggen är väldigt blandade och en del är oerhört kryptiska.

Jag skriver gärna när jag mår bra, då vill jag gärna dela med mig. Men jag hade hoppats att jag också hade kunnat skriva när jag mådde som sämst men det uteblev. Det var oerhört svårt att sätta ord på allt som hände. Jag kände heller inte att jag ville hänga ut varken mig själv eller andra i min närhet. Även om jag står för allt så finns det en gräns hur privat jag blir.

För ung ett år sedan hade jag ingen aning om att ett par veckor senare så skulle mitt liv totalt förändras för alltid, bara på tre sekunder skulle det vändas upp och ner. Ett par små ord som gjorde att jag flydde och som en snigel drog jag in mig i mitt skal. Livet rasade samman och jag slets mellan hopp och förtvivlan. Att sorg skulle kunna kännas så fysiskt hade jag ingen aning om. Total smärta. Vissa dagar visste jag inte om jag skulle orka att ta mig ur sängen. Det gjorde ont både i själen, hjärtat och kroppen. Att bli lämnad av den man älskar är en stor sorg.

Nu är jag över på "andra sidan", visst trillar jag dit då och då och ärret kommer alltid att finnas där men som alla ärr hoppas jag att det kommer att blekna med tiden. Med lite perspektiv på skilsmässan och tiden innan, jag har nu fått en hel del svar på frågor som jag aldrig trodde fanns något svar på. Vissa frågor är fortfarande hängade i luften och där kommer de nog bli hängade. Jag väljer att släppa dem, jag måste för att orka gå vidare.
För det är ju det livet gör, går vidare.

Jag startade bloggen under en tid i mitt liv då jag var väldigt lycklig och mådde bra, sedan dess har det ju onekligen hänt en hel del. Jag har bytt liv, namn, bostad och jobb. Eller man skulle ju faktiskt kunna säga att jag har återtagit det som var mitt. Så även med bloggen. En del av er läsare är kanske här för första gången, en del av er är flitiga besökare, en del av er är mina närmaste vänner, en del av er är mina bloggvänner och en del av er är kanske rent mina ovänner, vem vet? Oavsett i vilken kategori som just du hamnar i så är du välkommen.  Läs det du vill, ta till dig det du vill, kom tillbaka eller inte.

Själv tar jag lite paus, både på bloggen och i livet för lite välbehövlig semester. Denna gången tar jag semester utan oro, ångest och sorg. För när jag kommer hem, börjar jag om. På riktigt.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2009-05-22 14:23:40

Ha det riktigt bra gumman! Må solen lysa på dig! Stor kram

Postat av: Lina

Publicerad 2009-05-23 17:17:16

Härligt att få läsa dina tankar om allt. Kramar

Postat av: Doc

Publicerad 2009-05-25 12:54:43

Oj... tungt.

Men du kommer väl tillbaka så småningom?

Ha en bra semester!

Postat av: Cosmic Moose

Publicerad 2009-05-25 23:48:49

Jag förstår lite vad du menar med att ta tillbaka det som är ditt. Jag tycker att du är modig och stark som orkar börja om. Att vara nere, att inte orka skriva och att hela tiden känna att man behöver ett break (trots att man inte jämt är ledsen) gör en inte svag. Det gör en mänsklig.





Kram!

Postat av: liv

Publicerad 2009-05-26 12:11:53

vackert skrivet som alltid. mänskliga underbara du! ha en fin paus.

Postat av: Annapanna

Publicerad 2009-05-26 19:50:38

Hjärtat, jag vet precis vad en skilsmässa innebär, det är en oerhört jobbig tid på psykiskt och fysiskt. Det tar all energi och ork ur en. Man vill bara vara insluten i sitt egna skal, man orkar knappt något!! Man tror att man aldrig någonsin ska bli lycklig igen. Men det blir man ju, sakta men säkert. Ibland är det bra dagar, ibland mindre bra.... Fast ändå på något vis så kämpar man sig ur skiten och kommer ut ur det starkare än innan.



Jag blir glad och varm i själen när jag hör att du mår bättre och kommit ut på den rätta sidan igen.

Nu kan allt bara bli bra, se framåt framåt och bara framåt och på allt härligt du ska uppleva.



Varma kramar till dig från din bloggvän Anna!!



Ps. vad jag förstår så är vi lite lika..så då måste du mao vara MINST lika snygg som mig!! ;) Tihi...tack snälla rara för komplimangen..och du, jag kommer fortsätta kika in här serru... för plötsligt händer det!! Ett nytt inlägg!! =D kram igen

Postat av: Beyonce

Publicerad 2009-05-31 21:45:31

Hoppas du har en underbar semester!

Postat av: Fia

Publicerad 2009-06-01 22:42:25

Hoppas du har en skön semester, och att du kommer tillbaka stark och omladdad.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela