Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Utan musik stannar jag

Publicerad 2008-10-28 10:36:48 i Musik

Jag vet att jag har skrivit om det här tidigare men det tål att skrivas om igen.

Jag vet inte riktigt vad jag skulle göra om det inte fanns musik i mitt liv.
Jag har musik till olika perioder i mitt liv och genom att lyssna på dem igen, transporteras jag tillbaka i tiden.
Som en tidsmaskin.

Musik sätter liksom pricken över i:et (vilket uttryck förresten) och kryddar till min tillvaro.
Förhöjer och/eller hjälper mig igenom svåra eller roliga perioder i mitt liv.

Just nu är det mycket musik.

 
 

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Postat av: liv

Publicerad 2008-10-28 10:42:55

otroligt vacker sång, vem sjunger?

utan musik stannar världen.

Postat av: Jazzhoppan

Publicerad 2008-10-28 10:46:22

Liv: Visst är det! Texten är helt fantastisk! Han heter Damien Rice.

Postat av: Fia

Publicerad 2008-10-28 16:30:42

Vilken vacker sång. Gick in rakt under huden. Nu måste jag söka efter andra låtar av Damien Rice!

Postat av: Beyonce

Publicerad 2008-10-30 21:21:36

Som om jag skrivit det...

Postat av: Isa

Publicerad 2008-11-01 13:28:19

ååh jag vet. love.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela