Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Men åh, tack...

Publicerad 2008-11-10 20:08:16 i I min värld

Jag vet inte om det är för att det är måndag men den här dagen har inte varit min. Inte på någe vis.
Vaknade i morse och var arg. Å tack vad skönt... För att få utlopp för min ilska erbjöd jag mig att gå till glasåtervinningen på jobbet. Gud skönt det är att få krossa glas! Så där bara slänga i dem i den stora byttan med buller å bång, underbart!

Lite av ilskan pyste ut och jag mådde bättre.

Dagen avslutas i tvättstugan. Kul kul. Jätteroligt. På väg hem från jobbet kom jag och tänka på ett inlägg från Hanna för ett par veckor sedan om hur många IKEA-kassar hennes stackars granne hade med sig ner i tvättstugan. Jag tänkte; men så mycket tvätt kan man väl inte ha eller??

Jodå mycket riktigt, när jag öppnade den delen av garderoben där jag förvarar mitt smutsiga byk, så fullkomligen blev jag överfallen av lakan, handdukar, trosor och en hel hög med träningskläder.... Å tack vad skönt.
Jag fyllde upp fyra IKEA-kassar plus två stora papperskassar med gammal flytttvätt, ni vet sånt där som bara kommer till när man flyttar och tänker att; det där tar jag sen...
Jorå'satte... Så nu stod jag i min hall med mina kassar och masade mig sedan ner till tvättstugan i mitt hus.

Det som är så bra med min tvättstuga är att det finns en supermaskin som tvättar fort, rent och på väldigt kort tid. Jamen då så...
Tror ni inte att den var sönder när jag kommer ner...
Suck.

Då fick Jazz prioritera vilken typ av tvätt som det nödvändigt att tvätta och eftersom jag inte har tvättat på typ fyra veckor så,
underkläder-check, träningskläder-check, kläder till jobbet-check.

Note to myself;
♥ tvätta oftare
♥ köp inte nya kläder när de gamla börjar ta slut (kan iofs underlätta om jag hade kommit ihåg i vilken flyttkartong som jag hade lagt dem i...


Undrar vad en ny tvättmaskin kostar till lägenheten?




Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2008-11-11 11:53:46

hm..det kanske jag borde tänka på...det där med att inte köpa nya kläder

Postat av: Hanna

Publicerad 2008-11-11 18:44:30

Ah, puh. Det låter så där.. Det verkade min granne också tycka.

Postat av: Beyonce

Publicerad 2008-11-11 19:29:23

Tvättmaskin i lägenheten är det bästa, väntar på att min ska bli inkopplad.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela