Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Min cykel och jag

Publicerad 2008-05-29 09:35:31 i I min värld

Jag fick en ny cykel i födelsedagspresent av min man för några år sedan. En alldeles skinande blank röd cykel. Med egentligen alldeles för många växlar för att jag ska kunna hantera dem. Den kom utan cykelkorg men nu har jag en som jag funderar på att skruva dit permanent. Den är så fin, min cykel.

Och vilken tur att man är cyklist och inte har så långt till jobbet en dag som denna.
Trafikkaos i Stockholm.


Jamen jag vet, vi klämmer in lite studenttåg och statsbesök under samma vecka, det verkar ju smart!


Polisen höll precis på att spärra av St Eriksgatan och Karlbergsvägen när jag skulle cykla iväg till jobbet.
Jag var lite fräck och cyklade under avspärrningen. Friheter som man kan ta sig när man tar sig fram på cykel.
I korsningen var det verkligen kaos, bilar stod uppe på trottoaren, bilar som blockerade korsningen och två mcburna killar hade tappat lusten och ledde sina tunga fordon upp för backen.


Å jag for fram som ett jehu på min lilla röda cykel.
Och cykelhjälm.



Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela