Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Inkomstdeklaration

Publicerad 2008-05-05 22:19:06 i Sagt och gjort

Din deklaration har nu kommit till Skatteverket. Ditt kvittensid är 20080505 21xxxx 19760428xxxx

Så nu var det gjort. Via sms denna gång, det har jag aldrig prövat  förut.
En gång i tiden var det nästan som en sport att vara så sen som man bara kunde. Mitt rekord var 23.25 vid Skattekontoret i Spånga, genom bilrutan. Det stod en massa folk där som plockade upp alla deklartioner.
Jag hade mina dubier om att det skulle funka, tänk om någon sprang iväg med min lapp bara för att jävlas!!??

Nä så var det ju inte så klart. Alla som stod där hade små fina reflexvästar och kepsar på med Skattverket logga på och id-kort runt halsen. Jag har ju i alla år alltid fått pengar tillbaka och då vill man nu gärna se till att den kommer in i tid.  Ja ja jag vet, 23.25 är väl kanske i senaste laget...

Men nu är det gjort.
Och ja tack, jag tar gärna mina pengar nu.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2008-05-06 13:12:54

Jag kan också tänka mig att få pengar ganska snart. Det tror jag kommer att sitta finfint! Vet precis vad jag ska göra. Hihi...

Postat av: rosenblom

Publicerad 2008-05-06 15:47:15

23:25 är ju helt löjligt tidigt... Det vinner man inga VM-guld på! ;-)

Postat av: Jazzhoppan

Publicerad 2008-05-06 16:02:07

Hanna: Jag med!

Rosenblom: Ha ha! Men kanske god tvåa?? ;-)

Postat av: rosenblom

Publicerad 2008-05-08 13:32:26

Njae, hoppas inte på för mycket... ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela