Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Rensa mot betalning

Publicerad 2008-03-02 13:25:54 i Sköna dagar

Att samla på mig grejer är jag bra på i perioder men jag är också lika bra på att göra mig av med saker.
Antingen på tippen, grovsoprummet eller Blocket.

För att köra grejer till tippen måste man ha bil, vilket vi visserligen har, men det är alltid lite jobbigt att samla ihop de saker man vill bli av med och det blir ett litet projekt av det. Det gillar jag inte riktigt.

Grovsoprummet har sina fördelar, det ligger nära och det är lätt att ta med sig grejer dit när jag tar min veckoliga runda till återvinningsrummet (jodå jag återvinner typ nästan allt). Väldigt smidigt.

Blocket är också ett litet projekt, man måste prata med människor som ibland inte har alla hästar hemma i stallet och hela köpet går i stöpet. Å så får man börja om... Det där får bli Mannens avdelning.
MEN den stora fördelen med Blocket är att köparen kommer hem till oss och ta med sig grejerna därifrån, mot betalning såklart. Vi behöver inte göra nånting, förutom att se till att vara hemma.

Det inhandlades ett par nya sängar till det Jazziga hemmet strax före jul och nu har vi äntligen blivit av med de gamla. Vi har precis sålt ett par sängar med tillhörande bäddmadrass på Blocket. Sängarna hade ca fyra år på nacken och har aldrig riktigt känts bra. Alldeles för hårda.

Nu ska jag gå upp på vinden och se om det inte är något mera som vi kan sälja. Det måste det finnas, så mycket skräp det finns däruppe.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2008-03-02 13:31:21

Jag borde också. Men jag orkar fanimej inte. Det börjar bli fullt i källaren - med saker jag inte behöver.

Postat av: annette

Publicerad 2008-03-02 16:06:59

Det måste vara våren, jag har kastat 4 (!!!) svarta säckar med skit idag! Åh vad man känner sig duktig och lätt...;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela