Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Jag har inte gjort nåt

Publicerad 2008-01-10 09:46:22 i Betraktelser

Idag blev jag stoppad av en SL-kontrollant på perrongen. Det har jag aldrig varit med om. Får man göra så förresten?

Han gick efter mig en bra bit visade sig, jag hörde inte att han ropade på mig eftersom jag hade musik i öronen.
Jag visade mitt (dyra) kort och han påpekade att det går ut i morgon,. jag hasplade ur mig att jag redan har köpt ett nytt (DET är en helt annan historia).

Jag behövde ju inte försvara mig eller ursäkta mig., jag hade ju betalat för mig. Men ändå kändes det som om jag hade plankat... Obehagligt.
SL-kontrollanten kände sig nog lite viktig och fick utöva sin makt.
Han fick ju ett bra offer också.



Andra bloggar om: , ,

Kommentarer

Postat av: Tom

Publicerad 2008-01-10 13:46:48

Blev jagad av en kontrollant i rulltrappan en g. Hur sjukt det än låter. Då slutade jag planka. Får nån form av panik och beter mig som en brottsling i sådana lägen. De tar varje chans.

Postat av: Hanna

Publicerad 2008-01-10 22:12:50

Jag blir alltid nervös när de kommer och frågar efter färdbiljett - även om jag alltid betalar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela