Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Ett annat liv

Publicerad 2008-01-07 21:22:33 i Kärlek

Jag har en kompis, Fröken A, som förgyller min vardag med sina historier från den andra världen. Hon berättar om sina eskapader och bravader. En del lyckade och andra inte fullt så lyckade.

Hon berättar för mig om singelvärlden.
En värld som är fyllt med möten med människor i olika situationer. De flesta i krogmiljö med många pinsamma och otrevliga situationer som att dejta flera killar samtidigt och äta middag på förra dejtens stamhak och mötas i baren med densamme, samtidigt som den nya (för dagen) dejten är på toaletten...
Hur löste du det? Undrar jag, som har dejtat på riktigt endast en gång i livet*
Hon löste det genom att le och glittra med ögonen, som hon brukar göra med alla killar. Helt obesvärad går hon vidare i jakten på Mr Right.

Nu är det inte så att jag inte vet hur man gör (fin dubbelnegation där) när man ska få en killes uppmärksamhet. Jag vet vilka strängar jag ska spela på och vilka kort jag har på hand. Ibland passar handsken, ibland inte. Sårar? Ja, ibland omedvetet** men oftast har jag känt alldeles för mycket för killen för att kunna såra på riktigt.

Som numera en gift och ärbar (!!!) kvinna kan jag ibland sakna de där första gångerna som man träffar en fantastisk kille. Man är nervös, pirrig, ibland har man fjärilar, handsvett osv. Ni vet.

När jag hör på Fröken A och hennes historier så känner jag ibland lite avund över just det där ruset som man känner när man är förälskad i en person för första gången. Jag gillar att lyssna på hennes tokigheter, hon lyckas krångla till det ganska rejält ibland. Hon sätter guldkant på våra samtal om kärlek. Självklart vill hon också hitta Mr McFeelgood men det vill sig inte riktigt. Hon kanske försöker för mycket.
Jag vet inte. Jag är ingen relationsexpert men jag har tänkt mycket på det som prästen sa om att hitta den rätte och välja att gifta sig; äktenskap är att bli förälskad i samma person flera gånger. Varje dag.

Så är det.
Varje dag.
Fjärliar i magen och krulliga tår.


*Jo dejter har det funnits, fast de flesta har slutat med att jag har en långvarig relation med. Så det har inte varit många...
**Förlåt Mr L

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2008-01-08 10:47:18

Gräset kan tyckas grönare, men det är just sällan det.

Postat av: M.

Publicerad 2008-01-08 16:00:47

Jazz är trevligt. "Ett kletigt moln av jazz och alkohol svävade över hela stämningen..." skrev jag exempelvis härom dan i bloggen. Trevlig kväll!

Postat av: Jazzhoppan

Publicerad 2008-01-08 19:05:27

Hanna: Så är det. På min sida så gräset allid grönt!
M: Jazz är mycket trevligt och skapar en viss sorts stämmning. Jag hoppas att jag gör det också, dock inte av den kletiga sorten... ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela