Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Från en annan del av landet

Publicerad 2008-08-06 18:16:35 i Betraktelser

Hem.

Jag brukar tycka att hem är där jag befinner mig just nu. Jag är som en kamelont, jag trivs nästan var som helst.
Efter att ha bott i den kungliga hufvudstaden i snart 15 år är det väl där som är mitt hem.

Men det är något speciellt med att komma hem.
Hem till min gata i stan.
Måsar, havet, dialekten och en massa minnen.

Det är nog hem ändå.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer

Postat av: Fia

Publicerad 2008-08-07 09:48:27

Kan man inte ha olika ställen som känns som "hemma"? Ställen som symboliserar olika saker?

Postat av: Jazzhoppan

Publicerad 2008-08-07 18:05:28

Fia: Jo så är det ju. Huvfudstaden känns absolut som hemma men känslan i kroppen när jag börjar närma mig min födelse- och uppväxtstad är något alldeles speciell :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela