Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Historia

Publicerad 2008-04-05 16:29:36 i Listor

Lånade en lista från Hanna


För ett år sen
Var jag ganska nyförlovad med M, jobbade på ett produktionsbolag och hade världens bästa jobb. Levde livet och planerade bröllop!

För fem år sen

Jag pluggade på folkhögskola och livet var fyllt med motion, dans, vattengympa, konditionstester, anatomi och näringslära. Arbetade på gym och körde pumppass. Det tog slut med exet, separerade och träffade M, en vecka efter...

För tio år sen

Jag gick sista terminen på en krävande treårig dansutbildning, livet lekte och jag planerade min resa till Los Angeles. I livet fanns bara dans, dans, dans...

För femton år sen

Jag gick i ettan på gymnasiet och jag hade tagit det första stora klivet in i mitt framtida yrkesval. Livet var fyllt med galna fester och jag bodde i min första egna lägenhet, 25 mil hemifrån...

För tjugo år sen

Jag gick i mellanstadiet och hade precis börja tycka att skolan var kul, gick i en klass fylld med bråkstakar och nu hade bråkstakarna blivit förflyttade till en annan skola. Jag var en bokslukare och plöjde igenom skolans bibliotek, Greven av MonteCristo, Robinson Crusoe, Selma Lagerlöf...
Hade en brevkompis, Lisa, vi skrev brev till varandra varje vecka och skickade små saker till varandra typ suddisar, pennor och små (meningslösa) block.

För tjugofem år sen

Lekis. Hade långa röda flätor, ansiktet fyllt med fräknar och hade glugg mellan tänderna. Gillade mina lekisfröknar och längtade till att få börja skolan. Inga bekymmer.
Nästan inte alls. Mina föräldrar skilde sig, skilsmässan påverkade mig inte just då, jag tyckte det bara vara lite roligt att hälsa på pappa i hans nya lägenhet inne i stan. Då bodde jag och mamma fortfarande kvar i vårt stora gula hus, senare flyttade vi in till stan och pappa flyttade tillbaka till huset.


Undrar hur listan ser ut om 10 år...



Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2008-04-06 19:42:05

Mycket dans, kan man sammanfatta...

Postat av: Jazzhoppan

Publicerad 2008-04-07 09:09:49

Hanna: Japp, inte så konstigt att se var bloggnamnet kommer ifrån... :-D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela