Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Backstreet Boys

Publicerad 2008-04-13 16:04:48 i Musik

Härom veckan skrev Liv  att NKTOB skulle återförenas igen och att hon hade en gammal förälskelse i just dessa pojkar. Jag gillade dem också när jag mindre, jag var inget stort fan men de gick ju att dansa till så de funkade för mig. Sen försvann de och kom liksom aldrig tillbaka även om Jordan Knight gjorde någon singel för en massa år sedan som var helt ok.

Några som jag däremot gillade väldigt mycket men aldrig hade några skivor av, var Backstreet Boys, även om jag egentligen var för gammal när de slog igenom för att de skulle skapa någon hysteri hos mig. Min generation lyssnade på Take That men då var jag för liten för att få gå på konsert. Men BSB tillsammans med N´Sync utgjorde en del av mitt musiklyssande ett tag, framför allt gillade jag hela konceptet, bra sång tillsammans med dans.
Jag var inget hysterikskt fan som dog så fort någon nämde något av banden, jag hade heller aldrig några idolbilder på varken Nick, Brian, Justin eller Lance. Men jag skulle gärna se dem live och efter att ha sett Justin förra året har jag fått mersmak...

Så imorgon ska en av mina konsertdrömmar uppfyllas. Då ska Tant Jazz på konsert...
Backstreet Boys på Hovet i Stockholm.
Tjooooohooooo!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2008-04-13 16:20:11

Så du ska dit!? För mig var det bara NKOTB som gällde. Jag hade åldern inne. Allt annat har passerat mig förbi obemärkt. Men Boysen kan ändå det de gör och de har bra låtar. Av någon anledning kom deras musik alltid fram på småtimmarna när det var fest med studiekompisarna. Och alla kunde deras låtar. Det är partymusik vad man än har att säga om dem...

Postat av: liv

Publicerad 2008-04-13 21:12:08

jag älskar backstreet boys! på äldre dar faktiskt..låtarna är musikaliskt genialiska i all sin enkelhet. ojoj, får jag hänga med på ett hörn? :D

Postat av: Jazzhoppan

Publicerad 2008-04-14 09:02:04

Hanna: Partymusik är precis vad det är!! Så det blir party ikväll!
Liv: Du får gärna följa med, jag berättar om ALLT i morgon!! :-D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela