Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Tjejkväll

Publicerad 2007-09-24 17:42:33 i Betraktelser

Rosenbloms begäran...

Jag var i Globen i fredags och tittade på Ladies night med Martin Stenmarck, Kjell Bergqvist och Micke Tornving. Jag hade fått en fribiljett, känner koreografen för hela showen och eftersom jag själv jobbar i branschen var jag naturligtvis nyfiken på konkurrenterna. Jag hade aldrig betalat för en sådan show, jag är väldigt skeptisk till sån här smal underhållning. Men mina förväntningar på showen var ju inte mindre för det. Jag hade tänkt mig nåt i Las Vegas-stil.

Men jag blev besviken. Stenmarck, Bergqvist och Tornving inledde showen starkt med snabba videoklipp ifrån ett iscensatt rymningsförsök från ett högrisk fängelse någonstans i Sverige. Av någon anledning hamnade de på Globen...
Sedan tog spänningen slut. Sedan blev det bara massa dravel om vem som var bäst och snyggast. Micke Tornving var iofs klockren, som vanligt, med sina sura, uppkäftiga och negativa karaktärer. Kjell Bergqvist var nog egentligen bara med som ögongodis för 40+.

När sedan "mellandiscot" drog igång, klev jag igenom denna enorma massa på väg till backstage. Jag hade en manlig ledsagare med mig för att hitta rätt bland Globens alla kulvertar. Han höll på att bli uppäten levande. Gah!

11 000 skrikande tjejer som fullkomligt tappar all vett, etikett och passande socialt beteende. Så fort någon av det motsatta könet visade sig kom neandertalskvinnan fram. De som var värst var de som var över 35...

När sedan Måns Zelmerlöv ska köra sin show, då gick jag hem. Jag stod inte ut....

Hela kvällen var en högst märkligt upplevelse.
Jag har fått det bekräftat för mig igen att jag inte gillar när människor av samma kön samlas på ett och samma ställe i sådana massor, oavsett kön.
Läskigt!

Kommentarer

Postat av: rosenblom

Publicerad 2007-09-24 18:23:42

Haha! Så min önskan behandlas som en begäran... ;-)
Du missade alltså disco... Nog lika bra det antar jag...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela