Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Rymdkompisar

Publicerad 2007-09-04 11:38:34 i Betraktelser

Som sagt...
Det har varit mycket snack de senaste veckorna om flugan. Flugan som kanske är här för att stanna. Eller inte.

Det här med Facebook...
Jag har en kompis som tjatar att jag ska skaffa Facebook. "Åh det är sååå bra!"
Nä jag tror inte det.
Det räcker med MySpace.

"Mitt" MySpace som jag besöker varje dag växer sig sakta med människor som vill bli mina vänner. Vissa blir det, vissa inte. Denna vecka verkar det som om det är SPAM-vecka. Det rasar in requests från hela världen och alla åker i sopkorgen. När jag själv surfar runt hittar jag naturligtvis vänner som jag vill adda. Ni vet kompisars kompisar och gamla klasskompisar.
Men tänk om de inte accepterar min inbjudan! Jag skickar ju iväg en inbjudan lite sådär från höften. Tänk om de trycker på Deny... Vad trist!
Var går gränsen? Jag väljer ju bort folk som jag inte känner...

Min vän som fick mig att signa upp mig på MySpace hade fått ett mail härom dagen från en "vän" som skämtsamt undrade om vad hon skulle göra för att hamna bland min väns Top Friends?!

Jag har säkert inte kommit på hälften av alla fiffiga funktioner med att ha ett mittplejs-konto men för mig funkar det som ett sätt att hålla mig uppdaterad med mina vänner som befinner sig utomlands. Jag läser deras bloggar och ser på bilder från deras resor utan att behöva vänta tills de kommer hem om ett halvår.

Måste man ha alla prylar för att ha ett fungera kompisnätverk?
Jag bloggar och använder mittplejs.
Det räcker för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela