Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Kan själv

Publicerad 2007-09-06 11:07:23 i Betraktelser

Jag inbillar mig att jag har koll på mitt liv. Jag vet att alla beslut som jag tar och även alla icke-beslut har en påverkan på mitt liv på ett eller annat sätt. Ibland blir det bra ibland blir det väldigt dåligt.

Just nu är jag inne i period där varje beslut som fattas när noga igenomtänkt. Hur kommer detta påverka mig och hur påverkar det min omgivning. Alla val jag gör, gör jag för min egen skull. Ingen annans. Jag följer mitt hjärta med förnuft och vill känna att valet är helt mitt eget . Jag vänder och vrider, fram och tillbaka, analyserar och väger för och emot.
En del saker i livet väljer jag att välja varje dag. Personer och upplevelser som, om jag var tvungen att välja igen, skulle jag göra samma val igen. Och igen och igen.
Som valet av min livs kärlek. Jag skulle välja honom igen. När som helst.

Men det finns saker i livet som inte går att styra över. Känslor, föräldrar och andras beteende. Där är valet inte mitt eget.
Men jag kan välja att hantera det som kommer i min närhet. Jag tror att jag har fått nog med verktyg så att jag klarar mig. Resten måste jag fixa själv.

Jag är på god väg.
Jag är en stor tjej nu, kan själv.
Faktiskt.

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2007-09-06 18:49:59

Klart att du kan! Och du kan bra!

Postat av: Hanna

Publicerad 2007-09-07 08:36:35

Du har blivit utmanad! Se min blogg...

Postat av: Lari

Publicerad 2007-09-07 11:38:28

vad härligt att höra... man får ju gratulera till att du hittat rätt..=)

Postat av: Liv

Publicerad 2007-09-09 21:46:42

Valen tycks ibland inte vara självvalda. Ang val så måste jag rekommendera boken jag skrev om i min blogg.
Jag lovar, du kommer inte att ångra att du läst den! En livsbok helt enkelt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela