Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Jag har sagt det förut och jag säger det igen...

Publicerad 2007-10-12 09:52:54 i Å så lite jobb

ibland har jag flyt.

Efter en hektisk (fruktansvärd rent ut sagt) vecka närmar sig nu helgen. Skönt.
Veckans rivstart med diverse projekt har nu börjat landa och jag har börjat få grepp om allting. Den ena grejen efter den andra börjar falla på plats. Min andning har börjat gå ner på det normala.

Jag har turen eller oturen beror på hur man ser det, att ha två jobb. Jobbet som tar upp det mesta av min tid är väldigt roligt, även när det är stressigt och när saker skulle helst ha gjorts igår. Mitt andra jobb är förutom att det är en mycket bra extra inkomstkälla, inte så tidskrävande när jag väl är på plats men det tar bort tid från mitt andra jobb. Men eftersom det är två helt skilda arbeten så blir mitt extrajobb ett andningshål, en chans att slappna av. Nästan alltid när jag går därifrån mår jag mycket bättre än vad jag gjorde innan, problemen från tidigare timmar på dagen känns inte lika betungande. Jag ser lösningar och stressen har släpper.

Dessutom får jag motion på mitt extrajobb och det är bra eftersom jag ibland inte har tid att gå iväg att träna annat.

Just nu ser jag framemot ett nytt stort andningshål. Semester till Sandlandet...
Visserligen mitt i ett projekt men resan var inbokade långt före.

Ahh... mysa med Mannen, umgås med familjen, mina flip flops, en drink och salta bad.

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2007-10-12 10:55:22

Äppelknyckarbyxor, turban, stora skjortor... Semester låter trevligt!

Postat av: Jazzhoppan

Publicerad 2007-10-12 12:04:50

Hanna: Eller hur?! Speciellt när man får umgås med trevliga människor ;-)

Postat av: Liv

Publicerad 2007-10-13 11:04:01

Sandlandet, nu blev jag nyfiken. :)

Postat av: Jazzhoppan

Publicerad 2007-10-13 17:53:19

Liv: Sandlandet är en omskrivning av Marocko. Ska bli väldigt spännande att besöka för mig mystiska land.

Postat av: Liv

Publicerad 2007-10-13 17:59:15

Marocko!! Jag har aldrig varit där men är helt klart på listan över saker att göra innan jag kolar. Magiskt är nog bara förnamnet. *avis*

Postat av: Liv

Publicerad 2007-10-13 17:59:59

Jag blev också nyfiken på vad du gör som extrajobb? Kan du hinta? Låter onekligen bra :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela