Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Happy Halloween

Publicerad 2007-10-30 18:55:04 i Betraktelser

När jag bodde i USA var Halloween något som alla mina vänner såg framemot. Som svensk fattade jag inte riktigt hur stort det faktiskt är over there. Dessutom var det skönt med ledigheten, tre veckor senare var det dessutom Thanksgiving, som är en större helg än julen i amerikat.
Eftersom jag bodde i Hollywood så var det naturligtvis en parad på den västra delen av Sunset Boulevard. Paraden var fantastisk och många galna kostymer. USA i ett nötskal.

Jag gillar den svenska traditionen att tända ljus på alla gravar. Det är så otroligt vackert när alla ljus är tända på kyrkogården.
Det jag skulle önska var att den tysta svenska dysterheten kring alla helgonshelg inte var så tung.
Varför inte en fest som hyllning till alla nära och kära som inte längre finns med oss?
Utan alla kostymer och annat krafs.
Det tänker jag göra.

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2007-10-30 19:33:26

Det är en fin tradition med ljus. Jag minns det året Estonia gick under, då var vi i Grisslehamn och tittade på alla ljusen som brann på berget vid hamnen. Otroligt vackert!

Postat av: Lari

Publicerad 2007-10-31 11:33:39

Haha..okej.. tack.. än så länge verkar det som att utan skägg kommer vinna överlägset..=)

Postat av: Anna

Publicerad 2007-10-31 13:43:24

Vilken bra idé! Synd att jag läste den för sent bara, hinner inte planera den där festen...
:o)

Postat av: Jazzhoppan

Publicerad 2007-10-31 16:28:29

Hanna: kan tänka mig det!
Lari: utan skägg får det bli :-)
Anna: Då får ta en fest en annan dag. Det är ju aldrig fel att ha fest.

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-11-13 17:19:08

Jees, vad häftigt att ha bott i Hollywood!
Jag håller helt med. Mer fest, allvarlighet behöver inte betyda dystert.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela