Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Jul, jul, strålande jul

Publicerad 2007-11-16 09:25:39 i Allmänt

Jag fick hem en reklamtidning i går fylld med julklappstips...
Blir det inte tidigare och tidigare för varje år som går?
Märkligt.

Julen frambringar dubbla känslor hos mig. Det finns alltid en stress kring julen. Julen är ju en familjehögtid och kraven kan ibland bli lite för många och stora. Många barn som far runt bland sina mammor och pappor och många ensamma människor som har endast tv som sällskap med Ernst som enda gäst, eller vem det nu blir som är julvärd i år.
För mig är julen lika delar ångest och mys. Det finns en gnutta av dåligt samvetet som sprider sig, jag borde göra saker för att det förväntas av mig fast jag egentligen inte vill.

Jag försöker låta mysigheten ta över.

  • Snön (om det finns någon...) att man kan åka pulka på julafton. Tänk vad mycket snö det var när man var liten!
  • Julpyntet. Jag gillar julpynt, fast det får inte vara för mycket.
  • Lussebullarna, mina egna hembakade lussebullar.
  • Ledigheten. Speciellt i år... ah!


Det är rätt trevligt med jul ändå.
Faktiskt.

Kommentarer

Postat av: rosenblom

Publicerad 2007-11-16 10:21:38

jag har alltid älskat julen. den är mysig. nu är jag mest less på allt farande hit och dit med separerade föräldrar och själv separerad förälder... trist, men det överskuggar glädjen...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela