Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Bauer vs MacGyver

Publicerad 2007-11-14 20:52:21 i Allmänt

Sitter här och inväntar ett dubbelavsnitt av Grey's.
Det är väldigt sällan som jag fastnar i en serie som jag har gjort med denna.

Den enda som skulle kunna slå Meredith Grey är Jack Bauer...
Jag har sett alla säsonger av 24 och jag tycker att den är otroligt välskriven och bra producerad.
Precis när man tror att nu kan det inte blir mera invecklat så stöter Jack på nya problem som han naturligtvis löser galant. Bara han har sin mobiltelefon, eller någon annans för delen, en bil, Chloe och sin väska som är fylld med fantastiska gadgets. MacGyver goes 2000.
Skulle vara en ren plåga att behöva vänta en HEEEL vecka på nästa avsnitt.
Tacka vet jag internet.
Pst, säg inget till någon.

Kommentarer

Postat av: rosenblom

Publicerad 2007-11-15 16:41:13

Bauer så pass bakis att han lika gärna kunde vara död. Räddar livet på presidenten, blir kidnappad av några galna terrorister, lyckas fly och springer i några mil för att rädda livet på presidenten igen, reder ut diverse familjära konflikter, lyckas evakuera en liten mångmiljonstad och spåra ett par gigantiska atombomber utan att ha några som helst ledtrådar, korsförhör sju olika superhjärnor i Al-qaida, blir kidnappad igen, lyckas fly på något mirakulöst sätt, blir kär, blir dumpad, blir kär i en annan, räddar livet på presidenten igen...

Allt detta på bara 24 timmar. Inga konstigheter...

Jag håller med - otroligt välskriven... ;-)

Postat av: Hanna

Publicerad 2007-11-15 21:17:30

Jag kan inte med Bauer och hans väsande röst. Däremot kan jag lätt sakna MacGyver. Det var en hyvelns kille det!

Postat av: Jazzhoppan

Publicerad 2007-11-16 10:06:11

Rosen: Välskriven i betydelsen att jag inte fattar vad manusförfattarna får allt ifrån!
Hanna: Såg ett avsnitt för ett tag sedan och tyvärr tyckte jag inte att han var lika cool som när jag var mindre...

Postat av: rosenblom

Publicerad 2007-11-16 10:17:57

varifrån? från effekten av små piller?

apropå McGyver... han var hur tuff som helst för länge sedan, men med dagens ögon är det ett riktigt dåligt program...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela