Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Avverka

Publicerad 2007-11-20 16:38:49 i I min värld

Idag kom migränen smygande och sedan i explosionsartad fart.
Det var bara att gå hem och lägga sig.

Jag har undermånga års tid försökt komma på vad som utlöser mina anfall. Det jag vet är att jag reagerar på dålig kost, dålig sömn, stress, hormoner och överansträngning.
När jag nu vet detta borde ju vara lätt att undvika men icke.
Ibland när jag är lite stressad så försöker jag hinna med att gå och träna för att kunna slappna av, hur konstigt det än låter. Oftast så funkar det. Jag har under en timme rensat hjärnan och jag kommer hem som en ny människa.
Men ibland blir resultatet att jag däckar i sängen och mår väldigt illa. Ibland kommer anfallet dagen efter.
Som idag.
Tröttsamt

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2007-11-21 20:17:31

Det låter obehagligt med migrän. Jag är glad över att jag sluppit detta otyg! Vanligt huvudvärk däckar ganska bra det också...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela