Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Oväntat besök

Publicerad 2007-12-27 15:48:34 i Betraktelser

När man kommer från en småstad som jag är så är man uppvuxen med att man "bara svänger förbi på en kopp kaffe".
Bara så där. Detta hände visserligen på den tiden som var före sms, msn och mail. Man ringde till en vanlig telefon från en vanlig telefon...

I storstan verkar det fenoment inte finnas. Konstigt.
Det händer väldigt sällan att  folk ringer och frågar; Är du hemma? Har du lust att ta en fika?
Hemma alltså.

Jag gillar det.
På med kaffepannan.
För nu kommer svärmor.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2007-12-27 16:01:03

Jag vet precis vad du menar. Sen jag flyttat till stan så lider jag fortfarande av att fylla frysen med kakor och bullar, för någon otippad kan ju faktiskt komma förbi. Mina kompisar från staden har så roligt åt detta. Eftersom jag oftast får slänga hella bullskafferiet efter ett tag. När någon äntligen kommer förbi så har de anmält sin ankomst cirka 14 dagar i förväg via facebook, mejl eller sms. Vilket innebär att jag hunnit baka färska bullar till dem och inte behöver ta upp något från frysen.

Postat av: Annsingen

Publicerad 2007-12-27 16:06:55

Mysigt med oväntat besök:))

Postat av: Jazzhoppan

Publicerad 2007-12-27 16:16:09

Maria: Jag har slutat att baka bullar i fall någon skulle komma förbi. Det är tur att det är jul så att godis-och bullförrådet är väl påfyllt :-)

Annsingen:Det var väldigt mysigt!

Postat av: Hanna

Publicerad 2007-12-27 18:41:11

Åh så trevligt! Det är verkligen sällan folk bara knackar på, och ibland kan jag sakna det. Kanske ska man bli polare med grannarna =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela