Jazzhoppan

Välkommen till min värld

Mellandagspyssel

Publicerad 2007-12-19 21:00:49 i Sagt och gjort

Ibland kan jag sakna de gamla hederliga fotoalbumen.
Man kunde sitta ner och titta på bilder och minnas tillbaka. Man kunde bläddra fram och tillbaka och titta om igen och igen. Ett tag var jag ganska duktig på att at hand om mina bilder och sätta in i album. Jag förvisso en skuld kvar att ta hand om, från min tid i USA för många år sedan, jag har massor av bilder som en dag ska in i ett flertal album.

Nu för tiden ska man trängas framför dator och visa sina bilder i förhoppningsvis från en sorterad mapp så släkten och vännerna slipper titta på 300 bilder från semsterresan. Det blir ofta väldigt många bilder nuförtiden, rullen tar ju liksom inte slut. Det har aldrig känts lika bra att sitta framför datorn eller tv:n och titta på bilderna som med ett vanligt fotoalbum.

Men nu har jag hittat det perfekta sättet att ta hand om mina bilder. En fotobok.
Man laddar upp sina bilder i ett verkstygsprogram och skapar sin egen bok.
En helt perfekt present dessutom.

Så nu ska det pysslas i mellandagarna.

image21
www.fujidirekt.se


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2007-12-20 07:24:21

åh..vilken bra grej;)

Postat av: Hanna

Publicerad 2007-12-20 22:05:14

Fasen vad bra, det är så tråkigt att sitta och klistra in bilderna. Jag måste prova. Men utvalsprocessen är fortfarande ett jobbigt moment!

Postat av: Jazzhoppan

Publicerad 2007-12-20 22:18:18

Lina: Visst är det! Odenlab.se har ungefär likadant upplägg. Jag ska passa på att göra ett par stycken. Lite dyrare dock än att göra
det på det gamla hederliga sättet...
Hanna: Det ju just det. Speceillt när man har över 300 bilder att välja mellan...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jazzhoppan

Ovanlig fast ändå väldigt vanlig. Skriver om det mesta och bästa i livet. Välkommen till min värld.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela